آخرین اخبار کنکور سراسری 1400
سراسریآزمون آنلاین
آخرین اخبار کنکور سراسری 1400
نوشته شده : تیم مدیریت فرامکتب
دوشنبه 31 خرداد 1400 | ساعت 07:03

  در این روزها از سال1400، یکی از مهم ترین موضوعات برای تعدادی از نوجوانان و جوانان برگزاری آزمون سراسری است که به بزرگترین دغدغه کنکوری های و دانش آموزان تبدیل شده است ولی خوب می دانیم با داشتن یک  برنامه ریزی خوب و جامع همچنین دانستن  تکنیک های تست زنی، این دغدغه تا حدود زیادی رفع می گردد. داشتن اطلاعات دقیق از نحوه برگزاری این آزمون مهم می تواند از استرس و اضصراب آزمون دهندگان کاهش دهد و شرکت در این ماراتن را برای شرکت کنندگان آسان تر کند. در این جا سعی داریم برای شرکت در این آزمون سرنوشت ساز در کنار شما باشیم تا بتوانید با داشتن اطلاعات لازم و جزئیات کافی در کنکور سراسری 1400 آماده تر حضور داشته باشید.

در ابتدا لازم است بدانید کارت ورود به جلسه آزمون سراسری1400 از روز ۶ تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور توزیع می گردد. کارت‌ شرکت در آزمون‌ سراسری متقاضیان‌ تمامی رشته ها به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز ۶ تیر تا روز سه‌­شنبه ۸ تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و آماده پرینت است. متقاضیان‌ کنکور سراسری1400‌، پس از ورود به سایت سنجش می توانند با وارد نمودن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام ­خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه از راهنما و کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت شده تهیه کنند.

همچنین متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی شرکت کرده اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برای پرینت کارت گروه آزمایشی دوم یا گروه های آزمایشی دوم و سوم خود که گروه­ های آزمایشی هنر و زبان های خارجی را شامل می شود نیز اقدام نمایند.

متقاضیان کنکور سراسری 1400 برای شرکت در آزمون باید بر طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط به خود مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­ دار و ارائه آن الزامی است.

برای درخواست سهمیه مناطق باید متقاضیان با توجه به بند ۱۸ کارت شرکت در آزمون سهمیه مناطق خود را در نظر بگیرند همچنین لازم است متقاضیان برای استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امورایثارگران، رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و رزمندگان متقاضی بسیجی و همچنین همسر و فرزندان آنان جهت تکمیل اطلاعات مربوط به سهمیه خود حداکثر تا تاریخ ۱۲ تیر فرصت ویرایش اطلاعاتشان را در سایت سازمان سنجش مراجعه دارند تا سهمیه برای آنها اعمال شود. در غیراین صورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

با توجه به جلسه اخیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، آزمون سراسری روز چهارشنبه ۹ تیرماه، پنج شنبه ۱۰ تیرماه، جمعه ۱۱ تیرماه و شنبه ۱۲ تیرماه برگزار خواهد شد.

بر این اساس کنکور گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۹ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.

جمع بندی: نکته قابل توجه، تاریخ برگزاری آزمون مربوط به هرکدام از گروه های آزمایشی ست که باید با دقت آن راه به خاطر سپرد همچنین دریافت کارت شرکت در آزمون مربوطه یا دو یا سه آزمونی که متقاضی شرکت نموده اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که همراه داشتن آن در هنگام حضور برای کنکور سراسری الزامی ست.

 

ثبت نظر
نام ونام خانوادگی
شماره تلفن همراه
متن پیام
نظری برای نمایش وجود ندارد
boy-behind-desk
ارتباطی سریع تر و آسان تر
دانلود اپلیکیشن فرامکتب